close

DSC07478a

這一本是大同教(Baha'i)的兒童歌本,A Baha'i Child's Song Book

1948年在美國出版

是我父親在1950送給我的,我父親是巴哈伊教徒,這是這本歌本的封面

大同教 Bahai 巴哈伊,是波斯語,1844年創立於伊朗

 

DSC07479a

現在介紹幾頁其中的歌曲

     Good Morning Sun

Good morning sun, good morning sun,The night is gone,the days begun. I'm certain while I work and play That God will help me through the day.

早安太陽,早安太陽,夜已過去,白天來臨,我確定在這一天裡我在工作和遊戲時神都會幫助我

 

 

DSC07480a

           I speak English

I speak English Hans speaks Dutch,We can't talk together much.Every one should learn one way,to say the things he wants to say.

我說英語,漢斯說德語,我們不太能溝通,每人都該學著互相瞭解彼此

 

DSC07481a

          Thank You God For All We eat

Thank you God, For all we eat,For our bread and for our meat, May it keep us strong and well. That we of Your love may tell.

謝謝上帝給我們的食物,麵包和肉,使我們強壯健康,你愛我們照顧我們

 

DSC07482a

           Let's think of all the girls and boys

Lets think of all the girls and boys.Who haven't many clothes or toys. And ask our God to take good care. Of little children every where

讓我們關心所有的沒有衣服和玩具的女孩男孩,請上帝照顧這些到處都有的小孩

 

 

DSC07483a

           Johnny is a christian

Johnny is a christian,Jacob is a Jew,Ali is Muhammedan,now here's what they can do. They can learn to love each other. And love will make them wise. When they understand each other. They'll be come Bahai's.

強尼是基督徒,傑可是猶太教徒,阿里是回教徒,現在他們該如何,他們可以學著愛彼此,愛會使他們明白當他們了解彼此,他們就是巴哈伊教徒了

 

 

DSC07484a

          A White boy and a black boy

A white boy and a black boy were walking down the road. and on the little black boy's back there was a heavy load, The white boy helped the black boy, a kindly deed you see, and then both boys were happy as loving friends should be.

一個白人小孩和一個黑人小孩在路上走,黑人小孩背著一個重物,白人小孩幫助黑人小孩一起提,你看多麼的好心,兩個孩子都快樂的像摯友一樣

 

DSC07485a  

             Dearest friend I cannot see

Dearest friends I can not see, Hear my plea, hear my plea, Love me as I sleep to night, Wake me with the morning light.

最愛的朋友我看不見,請聽我祈求,聽我祈求,當我夜裡入眠時愛我,在晨光中叫醒我

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

大同教的主要宗旨是實現世界大同,不分人種,不分教派,所有人都是一體的,要自我修身,並且為所有人付出愛心,為人類謀福利

大同教創立之後,教徒到世界各地去宣揚教義,已經有兩三百個國家和地區有大同教的在地發展,是世界上發展最廣的新興宗教

大同教並沒有固定的教堂及神職人員,最早宗教經濟來源也只是教徒的餽贈和捐款

大同教有自己的曆法,每年十九個月,每月十九天,年末加四天,閏年加五天,每年公曆3月21日為他們的新年,每天從日落時開始

在中國稱為大同教是1935年清華大學校長曹雲祥翻譯巴哈伊經典時,覺得此教的教義與中國儒家的世界大同理想相似,而將之稱為大同教

1956年,大同教在台灣的台南成立,1958年分會在台北成立,後來陸續在各地也都有了分會

二戰結束後,一些在美入教的中國信徒返回中國後,與原先在上海南京的信徒們,在1949年來到台灣,成為台灣的第一批信徒,開始擴張教義,是此地早期傳揚巴哈伊教的核心人士,其中我父親就是台灣第一位的巴哈伊信仰者,他在1947年在美入教,聖護The Guardian of Bahai Faith 曾親自寫信給他,勉勵他的忠誠,鼓勵他克服任何困難,堅定信仰

傳教人士伊朗籍蘇拉曼尼夫婦 Mr.and Mrs. Suleimani, 1954年11月來台,在台南的成功大學居住及推廣教義,他們夫婦將畢生精力貢獻給了台灣的巴哈伊教,和我爸爸建立了深厚的友誼,他們親切待人,和藹可親,我弟妹們都稱他們為安可和安悌(uncle ant)

1957年4月,第二屆台南"巴海大同教地方靈體會"選出幹事,我爸為主席,蘇拉曼尼為秘書,1967年4月"大同教台灣總靈體會"成立,蘇拉曼尼夫婦被選為董事,1968年他們夫婦捐贈了台幣31萬元作為推廣經費

我爸已於1992年辭世,回想他一生中為大同教付出的心力,應該是貢獻卓著的 !

arrow
arrow
    全站熱搜

    adrey811 發表在 痞客邦 留言(41) 人氣()